Home » Finans » Bedste cykelhjelme

Bedste cykelhjelme

Jeg drønede op for at hjælpe med at få nok momentum til at pedalere op ad en lille bakke. I virkeligheden, ofte de fleste butikker tilbyder gratis tune ups for at hjælpe med noget, der kan have ændret sig midt i pausen i processen. De er for nylig begyndt at fremstille Ebike Hjelme til det europæiske marked. Af særlig betydning at bemærke i dette sæt af data er sammenligningen givet mellem hovedet model respons uden og med nogen af de ti hjelme. Se tabel 5 og figur 5.) Forskellene i respons- og skadesrisikoen mellem de to typer hjelme synes også at forekomme over et snævert udvalg af vinkeltilgang til betonen, der primært observeres mellem 30 og 45 grader for denne anslagshastighed på 6 mph (9,7 km/t). 3. Fra et biomekanisk synspunkt, ville et ansigt skjold tjene det formål at minimere ansigtsskader i glidende ulykker, give fastholdelse stabilitet med en hage kop, og reducere kantede acceleration og hals bøjning forårsaget af friktion mellem ansigt og slag overflade.

Det skal understreges, at de risici, der var forudset for hoved- og halsskader i et udskridningstypefald, mens det blev konstateret, at hjelmen enten var hård skal eller ingen shell- hjelm, blev anset for at være meget værre i enhver henseende, når der ikke blev båret hjelm på dukken. I figur 6 vises et lignende sæt rammesekvenser til en udskridningstest med dukken iført en typisk no-shell hjelm. Dukken var instrumenteret med en lineær triaxial og en kantet accelerometer i hovedet og en seks kanal, 3-akset kraft-øjeblik transducer på hoved-hals krydset. Drop Test Setup Viser Lille Humanoid Head Model uden Shell Hjelm i position for Side Impact til Rigid Flat Anvil.

Skid Test Setup Med No-Shell Hjelm Monteret på Hybrid III Dummy i position til at kontakte en betonplade fastgjort til en Force Transducer og Tilbøjelig ved 45 grader til vandret drevet dummy. Hybrid III-dukke, som blev reduceret i vægt til 59 kg ved fjernelse af arme og ben (Figur 3). Dukken blev kørt vandret af foråret fremdrift til fri hjul på 6 mph (9,7 km / t) i en konkret barriere skrånende i vinkler på 30, 45, 60 og 90 grader til vandret. Figur 8 illustrerer en sikkerhedsforanstaltning, der kan anvendes på hjelmsituationen (og muligvis på ikke-skallen), der er vist i figur 7. Tilføjelsen af en hockey ansigtsskærm til en typisk hård shell hjelm ikke kun gemt forsiden af dukken glider i kontakt med betonen, men den lave friktion af skjoldet eliminerer den høje kantede acceleration, som ellers ville opstå, cykelairbag (https://cykelairbag.dk/) når ansigtet rammer betonen.

Der er indledende gribende af betonen ved hjelmen shell, forårsager momentan hals fleksion, hvorefter det bryder løs, så hovedet til at rydde overfladen som halsen strækker sig, og bevægelsen kulminerer med ansigtet smække ned på betonen og hænge op til at producere en anden periode med hals fleksion. Hjelmene ramte overfladen ved et indledende kontaktpunkt 100 mm over den forreste fælgkant for 45 graders test og ved et kontaktpunkt bestemt af barrierens hældning for stød under og over 45 grader. Dette kan visualiseres ved at observere stigningen i hals krumning fra ramme en ved første berøring til maksimal fleksion før rebound i ramme tre. Af særlig betydning er den meget længere (150-175ms) flexural bøjning øjeblik og aksial hals belastning for den bløde skal (Figur 10), sammenlignet med kun ca 30 ms for den hårde shell påvirkninger.